.Jazzkaar

Sakala Keskus
reede 28. aprill 2000
kell 19.15

Michael Riessler
Michael Riessler
Michael Riesslercl
Howard Levyharmonica

Howard Levy
Howard Levy

Ükski enesest lugu pidav tänapäevamuusik ei soovi, et teda oleks võimalik paika panna ühe või kahe väljendiga. Õige muusik peab olema paljutahuline, mida sakslane Michael Riessler kahtlemata ka on, pendeldades väsimatult klassikalise nüüdismuusika ja avara ilmavaatega jazzipürgimuste vahel.
Saksofonist-klarnetist Michael Riessler on üks neist haruldastest muusikutest, kes on endale nime teinud nii jazziringkondades kui ka akadeemilise nüüdismuusika seltskonnas ning mujalgi. Ta töötanud koos Mauricio Kageliga, tal on olnud töiselt isiklikke kokkupuuteid selliste meestega nagu John Cage, Steve Reich, Karlheinz Stockhausen ja Vinko Golobkar; on esinenud selliste mainekate kollektiividega nagu Ensemble Modern, Arditti Quartet ja Kölner Rundfunk Sinfonieorchester. Kuid paralleelselt sellega on Riessler musitseerinud küljetsi niisuguste teise leeri inimestega nagu David Byrne, Kip Hanrahan, Carla Bley, Rabih-Abou Khalil ja Michael Gibbs.
Ta sündis 1957 Ulmis. Pärast klarnetiõpinguid Kölnis ja Hannoveris liitus ta prantsuse uue muusika ansambliga Musique Vivante, mille liikmetest osa oli aktiivselt tegev improjazzi «folklore imaginaire» ringkondades. Riessler tutvus paljude selle ringi muusikutega ning üks neist, kitarrist Claude Barthelemy kutsus ta 1989. aastal mängima L’Orchestre National de Jazz kontsertidel. Riessler mängis nendega kaks aastat ja hakkas siis ise ansambleid moodustama – põhiliselt koos prantsuse muusikutega: Valentin Clastier (hurdy-gurdy, suupill), Michel Godard (tuuba), Jean-Louis Matinier (akordion) ja Renaud Garcia-Fons (bass). See oli ilmselgelt mitteameerikalik muusika, mis imas endasse mõjusid nüüdismuusikast, improvisatsioonist ja euroopa ning oriendi rahvamuusikatest.
1992. aastal sai Riessler raadio SWF (SüdWestFunk) jazziauhinna saavutuste eest «hästi struktureeritud komponeeritud muusika ja spontaanse improvisatsiooni kontrastidest uute võimaluste leidmisel.» Mitmed tema teosed on sama asja eest Saksamaal auhindu võitnud. Umbes samast ajast algab ka tema tähelepanuväärsete raadioteoste – kuuldemänguliste kõrvamängude nimistu.
1997. aasta Berliini muusikabiennaalil esitles Riessler oma mastaapset ja väga stiilidekirevat teost «Honig und Asche» häältele ja erinevatele pillidele. Samal aastal nimetas ajaleht Münchener Abendzeitung ta aasta jazzmuusikuks.

6. mail esitavad Michael Riessler, Howard Levy ja akordionist Jean-Louis Matinier Münchenis koos Bayericher Rundfunk Symphony Orchestra’ga helilooja Adriana Halszky kolmikkontserdi.

 

 

IN ENGLISH

HARRY LACHNER
Süddeutcshe Zeitung

«Kõige nende muusikute seas, kes on piisavalt vaprad, et astuda vähestele muusika kaardile jäänud valgetele laikudele, on Michael Riessler kaheldamatult üks neist, kes erilise oskusega lepitab jazzi emotsionaalsust ja klassikalise muusika intellektuaalset energiat.»

.................................
  MICHAEL RIESSLER & HOWARD LEVY - Old Orleans, New Orleans (katke)
.................................
Diskograafia
.


FinnairSilja LineEPLViru

.
.

KoffUninet

.