Ehe bluusiboheemlane Ryley Walker

07. detsember 2016
Minna Sild

Kui Ryley Walkeri ja ta loominguga vaid pinnapealselt tutvuda, jääb temast mulje kui heas mõttes stereotüüpsest ameerika muusikust. Laupäevane kontsert andis aga suurepärase võimaluse lasta artistil stereotüüpsuse piire nihutada ja lõhkuda ning muusika ja inimeseks olemise erinevaid tahke segada.

 

Ryley Walker valdab suurepäraselt kontrastide kunsti. Kui laval kõlas muusika, oli fookus ainult muusikal, mis oli väga ehe, ilma ilustuste ja kaunistusteta. Kui laval kõlas artisti jutt, oli see filtrita esitatud 27-aastase uudishimuliku mehe jutt, kes oli äsja selgeks õppinud oma esimese eestikeelse sõna: „pidu“! Mõlemal puhul avaldas muljet artisti oskus ja julgus jääda iseendaks. Iga südamest tuleva juuksepahmakaraputuse ja pooltooni ning ebakõlaga (võib-olla ka taotluslikuga) võlus ta saalisviibijad veel enam iseenda ja lihtsalt inimeseks olemise poolele.

 

Ryley Walkeri bluusi, folgi, roki ja jazzi piirimail mänglev looming on pealtnäha kerge kuulata, kuid süvenedes võib saada intensiivse muusikalise kogemuse osaliseks. Ootamatuid kooskulgemisi leiab nii instrumentaalsetes lahendustes kui lugude lüürikas, mis jutustavad kosmilistest teemadest, tema isiklikest suhetest, ajaloost ning ka loteriipiletitest ja sigarettidest. Meeleolu mõttes kulgevad lood kord melanhoolsuse, kord helguse radadel. Mõni lugu sobiks suurele staadionikontserdile, teine jällegi intiimse õhkkonnaga keldribaari. Rääkides taaskord kontrastidest, eks ole…

 

Kokku on Walker välja andnud juba neli albumit ning teinud koostööd hulga erinevate muusikutega, kes on tema loomingule lisanud erinevaid toone. Walkeri muusikat on tugevalt mõjutanud erinevate ajastute trendid, näiteks 1960ndate lõpu briti folk ja 1990ndate kaasaegsem, ent praeguseks siiski juba retrolik kulgemine. Kontserdi lõpuloona kerkis eriliselt esile ka tema paljukiidetud „The Halfwit in Me“, mis on pärit artisti viimaselt albumilt „Golden Sings That Have Been Sung“. Selle muusikapala sisse on Ryley Walker peitnud oma tõeliselt isikupärase kõla.

 

Lõpetuseks, Tallinna kontserdi puhul ei saa mainimata jätta ka Walkeri taustajõude. Kui elektrikitarril musitseerinud Brian Sulpizio oli oma instrumenti ja muusikasse peaaegu liikumatult süvenenud, siis kontrabassimängija Anton Hatwich tegi omakorda veel väikese minietüüdi, esitades koos pilliga väga funky’sid tantsusamme.

 

Ryley Walker
3. detsembril 2016 kell 21 Kumu auditooriumis

 

Koosseis:

Ryley Walker – vokaal, akustiline kitarr
Brian Sulpizio – elektrikitarr
Anton Hatwich – kontrabass

 

Vaata kontserdi fotosid siit.