Elina Hokkanen – uued värvid Eesti jazzimaastikul

17. oktoober 2017
Triin Kala

Sügisjazzi ajal on muusikapuu lehed värvikirevad. Värskeid toone toob Eesti muusikasse näiteks Elina Hokkanen koos bändiga, kuhu kuuluvad tunnustatud jazz-pianist Joel-Rasmus Remmel, noor jazz-kontrabassijumal Heikko Remmel ja mitmekülgselt andekas trummar Kristjan Mängel. Juba sel laupäeval, 21. oktoobril avaneb eesti publikule võimalus tutvuda lähemalt äärmiselt võimeka ning särava lauljanna uue jazzivärvides loominguga, milles kohtab nii svingi, jazzballaade kui ka bossanoovat.

 

Lauljannaga vestles Jazzkaare reporter Triin Kala.

 

Põltsamaalt pärit noore ja andeka lauljanna elu on kulgenud alati koos muusikaga. Viimastel aastatel põksub tema süda kindlalt jazzirütmis. Elina Hokkanen on lõpetanud Heino Elleri nimelise Tartu Muusikakooli ning hetkel täiendab end jazzlaulu erialal Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias professor Kadri Voorandi juhendamisel.

 

Oled öelnud, et tõmme jazzi poole on Sinu jaoks sama ettearvamatu ja improvisatsiooniline nagu jazzmuusika ise. Kuidas Sa üldse jazzini jõudsid – kas see oli ka ettearvamatu või pigem loomulik valik?

See oli täpselt sama ettearvamatu. Ma ei teadnud jazzist mitte midagi enne, kui ma Elleri kooli astusin. Läksingi sinna ideega, et ma saan esitada ja õppida seda muusikat, mida ma tahan. Aga siis anti mulle kohe terve ports jazzistandardeid, mis tuli kohustuslikus korras ära õppida. Alguses isegi pisut ehmusin selle peale. Ei teadnud ju, millega tegugi on. Lõpuks aga kiindusin täielikult ning nüüd on see maailm minu jaoks vägagi loomulik.

 

Laupäeval seisab ees kontsert Kumu auditooriumis, kus esined bändiga, mille moodustavad Eestis juba tunnustatud muusikud. Kuidas teie koostöö alguse sai?

Kui varasemalt olin teinud koostööd kitarristidega, põhiliselt Johannes Laasiga, siis nüüd tundsin, et lood, mida olin komponeerinud, sobiksid paremini klahvpillile. Seega tahtsin kutsuda kindlasti pianisti. Esimesena tuligi Joel-Rasmus Remmel meelde. Kirjutasin talle ning ta oli nõus. Sujuvalt liitus ka Heikko Remmel. Kristjan Mängeliga olen juba väga kaua koos tegutsenud. Ma väga hindan teda trummarina just tema mitmekülgsuse poolest. Ta tajub suurepäraselt erinevaid žanre.

 

Vaibid kattuvad?

Jah, vaibid kattuvad.

 

Paar aastat tagasi IdeeJazzil esitasid Sa Vanemuise Kontserdimajas maailmakuulsa ning legendaarse jazzlauljatari Etta Jamesi repertuaari. Teadupärast oli tema elu väga kirev ning võrdlemisi tormiline: sõltuvusprobleemid, keerukad suhted, tohutu kuulsus ja tähelepanu jne. Kuidas sa valmistusid Etta Jamesi tribüüdiks – olles ise võrdlemisi noor, rahulikust ja väiksest Eestist pärit lauljatar?

Eks kõigepealt peab endale see muusika, mida sa esitad, meeldima. Eriti, kui tegu pole omaloominguga. Etta James on mulle alati muljet avaldanud. Pigem ütleksin, et väljakutse seisnes kogu tema muusika ümberarranžeerimises väiksemale koosseisule, sest talle on ju omane orkestri kasutamine. Lisaks püüdsin karakterisse täielikult sisse minna. Tahtsin, et see kontsert Vanemuises kannaks välja kogu 50-60ndate atmosfääri – nii nagu Etta ajal oli. Vaatasin palju kontserdivideosid, uurisin täpsemalt tema tausta, analüüsisin tunnetust, riietust jms.

 

Millest Sinu muusika räägib?

Kõigest, mis mind ümbritseb. Minu mõtetest, elust, inimestest, inimeste vahelistest suhetest, headest hetkedest, kurbadest momentidest. Olen need hetked ja sündmused pannud muusikasse.

 

Mis Sa arvad, mis on kõige suurem väljakutse laval iseenda loomingut esitades?

Raske öelda, sest see kõik on minu jaoks veel väga uus. Muusika on kirjutatud viimase poole aasta jooksul. Eks omaloomingu esitamisel on kindlasti hingelisem lähenemine juures. Ei ole lihtsalt mingi lugu, mille ma olen ära õppinud, vaid muusikal on väga otsene side minuga.

 

Millised on Sinu edasised plaanid?

Jätkan kindlasti muusika kirjutamisega. Tulevikus sooviks ehk bändi koosseisu ka laiendada. Hetkel keskendun Sügisjazzile ning eks siis näis, mis edasi saab!

 

 

Elina Hokkanen & Band kontsert Sügisjazzil 21. oktoobril kell 17.00 Kumu auditooriumis.