Ellen Andrea Wang – vahetu ja vaba põhjamaine jazz - Festival Jazzkaar

AADRESS: Pärnu maantee 30-5, Tallinn 10141

TELEFON: +372 666 0030

EMAIL: info(ät)jazzkaar.ee

25/04/2018 Ellen Andrea Wang – vahetu ja vaba põhjamaine jazz

Arvustused Eveli Paalberg

Norra laulja-helilooja ja kontrabassist Ellen Andrea Wang on põhjamaise jazzi tõusev täht, kelle andekust ja enesekindlust oli kosta nii pillisõrmitsemisest kui ka hingestatult esitatud ballaadidest. Lisaks Wangile olid laval ka klahvpillimängija Erlend Slettevoll ja trummar Erland Dahlen. Etteruttavalt võib öelda, et keegi trio liikmetest ei jäänud varju ega tagaplaanile – vastupidi, publik tunnustas aplodeerides nii Slettevolli imelisi klaverisoolosid kui Dahleni põnevaid improvisatsioone löökpillidel.

 

Trio alustas kontserti palaga “Air”, mis kõlas just nii õhuliselt, kui pealkirjast välja võiks lugeda. Samuti andis see aimu eesootava kontserdi suundadest. Wang laveeris oskuslikult vokaali ja kontrabassi pizzicato vahel, luues täiusliku tasakaalu nende kahe vahel ning tekitades kuulajas uudishimu – mis tuleb järgmisena? Üllatavaid momente jagus, sest lisaks Wangile andsid oma panuse nii improvisatsiooni kui ka instrumendipargi laialdasele kasutusele Slettevoll ja Dahlen. Teine pala “Change of Heart” on pärit Wangi viimaselt albumilt “Blank Out”, mis ilmus möödunud aastal. Esitlusele tulnud lugudest oli see kahtlemata kõige tugevamate popmuusikasugemetega, kuid Wangi muusikale ongi iseloomulik stiilide miksimine ja n-ö elementide laenamine teistest žanritest, olgu selleks pop-, rock- või näiteks indie-muusika.

 

Kui kontserdi esimeste lugude juures võis klahvpillimängija Erlend Slettevolli leida süntesaatori tagant, siis alates kaunist ballaadist “Heaven” musitseeris ta rohkem tiibklaveril. Ballaadi tegi põnevaks rütmiline toetus trummidelt – märkamatult taustal tiksumas, ent ometi nii tähendusrikas.

 

Esitati ka vanemat muusikat, nagu “Heart Beat” ja “Perfect Danger”, mis pärinevad Wangi 2014. aasta debüütalbumilt “Diving”. “Perfect Danger” üllatas publikut rokilike elementide ja vinge trummisoologa loo alguses. Nii Dahleni meisterlik rütmipillide valdamine kui ka eespool mainitud lai instrumendivalik tuletas meelde Taani legendaarse helilooja-löökpillimängija Marilyn Mazuri stiili, kes rõõmustas Eesti publikut Talvejazzil Kumu auditooriumis.

 

Kuigi mitu lugu läks instrumentaalselt üle uueks palaks, jõudis Wang põgusalt tutvustada ka muusika sisu, tuues näiteks esile lugu “Electric”, mis nutikate sõnade kaudu jutustab seadmetest, mis Wangi kodus elektri abil töötavad. Pala “Fjord Ferry”, mille algus tõi fookusesse Wangi bassimängimise, oli aga tervitus lauljanna kodukoha parvlaevale, mis fjordide vahel seilab. Loole lisas maagiat virmaliste toonidesse värvunud lavavalgus.

 

Pärast kontserti avanes võimalus tükike põhjamaist värsket jazzi endaga ka koju kaasa osta ning kontserdikülastajad tegid seda suurima rõõmuga – oli raske eristada, kas pikemaks osutuks mantlijärjekord või siiski vinüüli haaravate inimeste rivi.

 

Ellen Andrea Wang
24. aprillil Punases Majas

 

Koosseis:
Ellen Andrea Wang – kontrabass, vokaal
Erlend Slettevoll – klahvpillid

Erland Dahlen – löökpillid

 

Vaata kontserdi fotogaleriid siit.