Gourmet Duo

14. veebruar 2011

Lauljast ja pianistist Yvetta Uustalust ja kontrabassistist Tõnis Tüürist koosnev Gourmet Duo on pärast paarkümmend aastat kestnud plaanipidamist andnud lõpuks välja oma esimese täispika albumi.

Lauljast ja pianistist Yvetta Uustalust ja kontrabassistist Tõnis Tüürist koosnev Gourmet Duo on pärast paarkümmend aastat kestnud plaanipidamist andnud lõpuks välja oma esimese täispika albumi. Plaat sisaldab kaheksatteist lugu, mida võib iseloomustada sõnadega “romantiline” ja “mõtlik”.

Olgugi et lood on eri keeltes, eri ajastutest ja eri stiilides, kõlavad nad Gourmet Duo esituses mõnusalt jazzilikult ja mahedalt. Yvetta Uustalu väga maitsekas klaverimäng ja madal sametine tämber lausa paitavad kõrvu, Tõnis Tüür annab oma kontrabassimänguga lugudele vajaliku raami ja sügavuse. Mitmes loos on kuulda ka rütmipille, mille on tõenäoliselt duo liikmed salvestusel n-ö peale mänginud. Seda on tehtud nii hästi, et plaati kuulates tekib tunne, nagu mängiks kahe asemel kolm või isegi neli muusikut.

Yvetta Uustalu puhul on hämmastav tema keskendumisoskus, võime teha suurepärasel tasemel mitut asja – mängida klaverit ja laulda. Mitte kordagi ei kosta, et laulmine segaks klaverimängu või vastupidi, ta suudab mõlemat teha võrdse pühendumisega. Selliseid pianiste-lauljaid pole eesti muusikute seas just palju. Pisut harjumatu on kuulata välismaiste hittide eestikeelseid variante. Näiteks Stingi lugu “Secret Marriage” on saanud Leelo Tungla tekstis pealkirjaks “Me kahe salaliit”. Tõenäoliselt on tegu esialgse võõristusega, mis mitmekordsel kuulamisel hajub. Huvitavad ja haaravad on duoversioonid paljulauldud menulugudest “Killing Me Softly” ja “Muinaslugu muusikas”.

Neil, kes ootavad pöörast skättimist ja muid imetrikke, tuleb pettuda, kuid need, kes peavad lugu lihtsusest ja rahulikust muusikast, leiavad siit kindlasti hingekosutust ja oma plaadimängijasse uue lemmiku. Gourmet Duo ei ole ainult nautlejatele mõeldud elitaarne muusika. Ta on piisavalt lihtne, et puudutada ka n-ö tavainimese hinge, kuid samas piisavalt nüansirohke, et pakkuda pinget ka nõudlikumale kuulajale.

Marge Lumisalu artikkel on ilmunud ajakirjas Muusika.