Kontserdikaja: Hedvig Hansoni-Andre Maakeri kontserdil maagiline vari

30. november 2003

Tänavuse Jazzkaare kevadsoojal laupäeval 17. aprillil avanud Hedvig Hansoni ja Andre Maakeri kontsert tõi Niguliste kirikusse täismaja. Ligi poolteisttunnisel kammerlikul kontserdil esitati laule peamisel äsja valmis saanud plaadilt “Nii õrn on öö”. Mõneks lauluks ühines lauljatari ja kitarristiga noor trompetist Nikita Grusev.

Peeter Pakkanen (25) juuksur: “Täiesti võimas! Käis täiega läbi ja oli tõesti uskumatult ilus kontsert. Mulle meeldis rahulik õhkkond, pehme olemine, intiimne atmosfäär. Kontsert hakkaks nagu alles praegu kohale jõudma. “Tule mu juurde”, see eelviimane lugu, oli lausa ülev. Olin esimest korda Hedvig Hansoni kontserdil – see oli nii paeluv, et isegi pisar tuli vahepeal silma.”

Jane (26) Tallinna Pedagoogikaülikooli kunstitudeng ja Eneli (27) Tallinna Pedagoogikaülikooli kultuuriloo tudeng: “Lühikeseks jäi. Läks tõesti hinge. Lootsime lisalugusid. Tahaks neid endale alatiseks koju toanurka mängima. Selgelt oli näha, kuidas nad ise elasid läbi kõike, mida esitasid. Publik justkui ei julgenud kaasa elada. Aura oli nii õrn, et me isegi ei julgenud alguses plaksutada. Kontsert oli väga hea algus Jazzkaarele.”

Tarmo Saaret (34) Niguliste muuseumi direktor:”Minu jaoks on see ideaalne kooslus – kuulata vana kunsti keskel jazzi.”

Tiina (42) iseloomustas kontserti kui ilusat ja armsat. “Kontsert oli isegi parem kui ma olin ette kujutanud. Eriti kaunis oli plaadi nimilugu “Nii õrn on öö”, samuti koos trompetistiga esitatud laulud. Niguliste on oma suurepärase kõlaga sellise muusika mängimiseks ideaalne koht.”

Kadi (58) ütles, et pole eriline jazz-muusika fänn ja käib kontsertidel kuulamas pigem konkreetseid esinejaid. “Kui kontserdile tuleb muusikat kuulama selline hulk inimesi, siis koondub alati mingi energia, mis tõstis ka mind. Eriti kaunis oli kahe muusiku sisenemine publiku selja tagant, sest siis kostis muusikute naturaalne hääl. Pärast kostis võimenduse tõttu kõrva ka muid sahinaid.”

Üliõpilane Aivar (21) tajus Hedvig Hansoni ja Andre Maakeri esinemises maagilist varjundit. “Kontserdi pidamine kirikus andis muusikale mingi religioosse varjundi, mis oli antud juhul täiesti sobiv. Üllatas sundimatus, millega esinejad oma vahel suhtlesid.”

Publiku kontserdijärgseid muljeid vahendasid Anneli Lepp ja Tõnis Tatar Jazzkaare pressikeskusest.