Kontserdikaja: JK: Baez trio küttis kirgi

24. aprill 2007

Elujaatav ja hingekosutav, palav ja lõbus muusika!

Jean-François Baez Trio esmaspäevane kontsert Eesti Draamateatris tekitas publikus vastakaid hinnanguid. Oli neid, kelles äratas trio esinemine sooje tundeid, teiste jaoks jäi ansamblil puudu särtsakusest ja omapärast. Muusikutest kõige ärksamana mõjus trio juhtfiguur, akordionist Jean-François Baez, kelle muusikasse sisseelamise aste paistis nii miimikast kui ka hoogsatest jalaviibutustest. Muusika ei surunud ennast peale, teda jätkus täpselt nii paljuks, kuivõrd kuulaja seda endasse vastu võtta tahtis. Tunglevad noodid ning kiirustav rütm jättis publikule mahti ka oma mõtteid mõelda.

Publikut küsitles Mari Hiiemäe.

Inga (50), veebitoimetaja: “Ma olen tõsine Jazzkaarel käija, aga ma pole kunagi käinud akordionimuusikat kuulamas. Minu jaoks oli see hästi uus elamus. Tavaliselt mulle meeldib rütmikam ja uuem jazz, vana ja klassikalist eriti ei kuula. Ma ei tea küll, kas see päris nii oli, aga see kontsert tundus midagi traditsioonilist olevat. Üldiselt jäi hea emotsioon. Ma olen näinud küll ka paremat suhtlust lava peal pillimeeste vahel, kus on käinud hoopis suurem jämmimine. See projekt oli hillitsetum ja vaoshoitum, oleks särtsakust soovinud. Väga prantslaslik ansambel. Meenutas võib-olla Gotan Projecti natuke.”

Liisi (27), üliõpilane: “Teatrilava mõjus intiimselt. Teatrikontserdid meeldivad üldse rohkem kui Sakalas kunagi. Saksofonist oli hästi vaba ja mõnus. Muusika oli Balkani mõjudega.”

Kristo (30), pillimees: “Teada oli, et see nii hea kontsert tuleb. Prantslaslik stiil, lõõtsavend (Baez) on mänginud ka Louis Sclavis’ga kunagi, sellel bändil on sarnane joon temaga. Üks moeasi on viimastel aegadel, et kasutatakse laste hääli ja üritatakse harmooniat sinna juurde panna, sellega nad püüdsid üllatada. Minu jaoks oli üllatus Jean-Charles Richard, kuidas ta bassklarnetit mängis, ma varem ei olnud temast eriti midagi kuulnud. Tema oli väga vinge vend.”

Heidi (21), kultuuriteaduse üliõpilane: “Väga nõrgad emotsioonid jäid. Mulle tundus, et bänd ei teinud piisavalt koostööd ja lood olid äärmiselt ebahuvitavad. Seal polnud mingisugust arengut. Ja öelda akordionisti kohta, et ta on akordionivirtuoos, on minu arvates ilmne liialdus. Akordion on väga hea ja väga huvitav pill ja olen ka ise akordionit õppinud, aga kogu selle kontserdi tehniline täpsus andis soovida. Ilmselt ma oleksin positiivsemalt üllatunud, kui seda kontserti poleks niimoodi üles haibitud. Tutvustus oli väga ilus ja väga kena, aga kuna mul endal täpsemat infot leida ei õnnestunud, siis ma pettusin väga. Enne kontserti ei saanud ma sellest ansamblist midagi rohkem teada ning oleksin vähem oodanud, kui poleks olnud sellist positiivset promo asjal. Siiani pole ma ühelgi kontserdil käies pettunud, mul on olnud väga head emotsioonid, aga sellel kontserdil hakkas mul kahjuks igav. See polnud ei rahvamuusika, jazz ega ka nüüdisaegne jazz mitte, ma ei saanud päris täpselt aru, mida nad laval teha üritavad.”

Mehis (42), trükikoja töötaja: “Olen esimest korda elus jazziüritusel. Uus elamus minu jaoks, uued rütmid ja huvitav pillikäsitsemine. Üsna virtuoosselt mängisid ja akordionist tuli huvitavaid helisid välja. Pillimeeste koostöö minu meelest sujus täitsa võrratult. Saksofonimängija (Richard) meeldis. Elujaatav ja hingekosutav muusika.”

Marianne (23), assistent: “Balkanimaade tujuga väga emotsionaalne ja mõnus. Baez oli ise kõige emotsionaalsem, teised olid pisut vaoshoitumad, aga kokkumäng oli suurepärane kõigi poolt. Muusika oli palav ja lõbus. Kohe tulid meelde vahemeremaad ja lõbusad inimesed, kes tunnevad ennast vabalt.”

Jean-François Baez Trio 23. aprillil kell 18.00 Eesti Draamateatris koosseis: Jean-François Baez (akordion), Jean-Charles Richard (saksofonid), Pascal Berne (kontrabass)