JK: Unelauluhaldja ja elektroonikasõbra kohtumistund

23. aprill 2009

Hedvig Hansoni musitseerimise pearõhk on improvisatsioonil ja üksteise tunnetusel. Kontserdielamusi jagab Marge Lumisalu.

Pärnu džässisõpru kostitab Jazzkaar sel korral mitmekülgse esinejatevalikuga – pühapäeval, 19. aprillil võis Eliisabeti kirikus kuulda norra lauljatari Solveig Slettahjelli, teisipäeval, 21. aprillil aga eesti üht armastatumat džässisolisti Hedvig Hansonit.

Pärnu jazzielamusi edastab Marge Lumisalu.

Mõlemat kontserti iseloomustab lihtsus ja intiimne lähenemine, samuti kahjuks tagasihoidlik publikuarv. Ei tea, kas asi on majandussurutises või pakutavate kontsertide rohkuses, aga korraldajatel on üha raskem kuulajaid kontserdile peibutada. Need, poolsada, kes otsustasid teisipäeva õhtu veeta Pärnu Kontserdimaja kammersaalis Hansoni Trio esitatud unelaule kuulates, said osa erilisest ja kordumatust helidemaailmast.

Kui Hedvig Hansoni eelmisi kontserte meenutada, siis on nendes olnud põhirõhk lauljataril endal, saateks suurem või väiksem pillimeeste kooslus. Sel korral tõusis solistiga võrdelt tähtsaks, kohati vaat et olulisemakski, trummar Tõnu Tubli ja kitarrist-elektroonikameister Andre Maaker. Viimane suutis oma kahe kitarri (üks neist, muide, 7-keeleline eriväljalase Californiast), flöödi, kalimba ja lauatäie miksimistehnika ning arvutiga teha lihtsakoelistest unelauludest tõelised imeteosed.

Kohati sattusid mehed nii hoogu, et Hedvigul oli tegu nende kahekõnele „sõna“ sekka öelda. Katsetamissoov pillidest ja tehnikast erinevate helide väljavõlumisel tõi Maakeri näole enneolematu õhina ja avastamisrõõmu. Trummar oli temaga täiesti samal lainel, täiendades kitarristi mõttekäike täpsete ja maitsekate rütmidega.

Lauljatar tunnistas, et ega selline tehnika- ja juhtmetehulk tõenäoliselt ühelegi lapsele uinutavalt ei mõjuks, aga kuna hoolimata unelauludeteemalisest kavast polnud muusikutel plaanis kuulajaid päriselt unne suigutada, siis olid unelaulude, kohati üsna pöörased töötlused huvipakkuvad ja kohased.

Kontserdil kõlasid eesti-, vene-, prantsuse-, hispaania-, portugali- ja doualakeelsed laulud, mille sisu lauljatar kuulajate rõõmuks ära tõlkis. Hansoni, kes ise kahe lapse ema, esitatud unelauludes oli emadele omast soojust ja rahulikkust, samas ka lapsemeelset mängulusti. Lisaks oma hääle erinevate varjundite kasutamisele täiendas Hedvig laval sündivat muusikat erinevate rütmipillidega. Lauljatar tunnistas, et kuna väikelaste kõrvalt bändiga suurt proove teha ei jõuta, siis ongi kontserdi pearõhk improvisatsioonil ja üksteise tunnetusel.

Publik sai hoolimata oma väiksest arvust kuulda ka lisalugu, milles tuli lauljatari palvel endalgi lauluhääl valla lasta.

Veel Jazzkaare kontserte Pärnus:
kolmapäeval, 22. aprillil Raekoja saalis Jaak Sooääre ja Tuule Kannu Üsna Vaikne Duo
neljapäeval, 23. aprillil Ammende villas Andy Emler Trio Prantsusmaalt