Laupäev: Anneli Kadakas naudib uudseid väljakutseid

24. aprill 2005

Löökpillimängija Anneli Kadakas, kes astus laupäeval esmakordselt üles koos tromboonimängija Eduard Akulini ja kitarrist Mart Sooga, tunnistas Jazzkaare veebile, et on pidevalt avatud uutele projektidele.

Jazzkaarel juba 1998. aastast esinenud Eesti naislöökpillimängija Anneli Kadakas astus seekordsel festivalil üles koos tromboonimängija Eduard Akulini ja kitarrist Mart Sooga. Esinemine toimus kontsertideseeria Tornijazz raames Kiek in de Köki tornis.

Pärast kontserti vestles Anneli Kadakaga Jazzkaare veebireporter Mari Hiiemäe.

Esinemispaika kommenteerides hindas Kadakas kohavaliku heaks: „Kammerjazz on ju selline, et pole nagu seda õiget publikut, siia mahtus kogu rahvas kenasti ära, rahvast oli parasjagu.”

Õigupoolest jätkus kuulajaid istuma nii pinkidele, treppidele kui ka põrandale. Anneli vihjas, et kunagiste ajalooõpingute käigus on ta sellise õhkkonnaga paikasid ilmselt märksa rohkem näinud kui teised, kuid naudib paiga ajaloolist hõngu sellegipoolest. Muusika oli muidugi enne olemas, kui kohavalik tehti, kuid kahtlemata see sobis siia.

„Koht kindlasti mingil määral inspireerib,” arvas Anneli. Kartus, et akustika võib tekitada kajasid oli asjatu, paksud paekivimüürid ning võlvjas ümar lagi lõid mõjusa raami trio sugereerivale esinemisele.

Küsimuse peale, kui pikk ajalugu sellisel koosseisul on, hakkas Anneli naerma. „Täna tegime ajalugu, sellisel kujul on see esimene esinemine.” Samas avaldas ta lootust edasiseks koostööks. „Loomulikult tahaks, et see koosseis kestaks. Kava on olemas, nüüd ootame esinemiskutseid.”

Anneli, kes on löökpillimängijana üles astunud stiililiselt väga erinevates koosseisudes, nentis, et on avatud uutele väljakutsetele. Talle lihtsalt meeldib eksperimenteerida. „Ma ei ole ju kuskile laulatatud, kui keegi palub, siis olen muidugi avatud uutele projektidele.”

Kontserdile järgnes löökpillimängija elu raskem osa, nagu Anneli seda rõõmsalt nimetas – pillide transport. Lai löökpillivalik, mida esinemisel kasutati, alates vibrafonist ja suurtest trummidest kuni kõristite, taldrikute ja kellukesteni ootasid taas kojuviimist.