Xpress Quartet - Festival Jazzkaar

AADRESS: Pärnu maantee 30-5, Tallinn 10141

TELEFON: +372 666 0030

EMAIL: info(ät)jazzkaar.ee

13/02/2011 Xpress Quartet

Arvustused

Pianist Vladimir Võssotski, saksofonist Danel Aljo, bassist Kaarel Liiv ja trummar Dmitri Nikolajevski on maha saanud jazz-fusion’i plaadiga, mis pulbitseb heast materjalist, väga heast kokkumängust ja muusikute omavahelisest sünergiast.

Pianist Vladimir Võssotski, saksofonist Danel Aljo, bassist Kaarel Liiv ja trummar Dmitri Nikolajevski on maha saanud jazz-fusion’i plaadiga, mis pulbitseb heast materjalist, väga heast kokkumängust ja muusikute omavahelisest sünergiast. Plaadi avalugu “Mr Wen” loob kujutluse pikkade vuntsidega hiina alkeemikust, kes oma laboris tarkusekivi jahil kõikvõimalikku podisevat kokku segab. Ühel hetkel toimub plahvatus ning algab tempokas ja vaheldusrikas sõit vulkaanide maal, kus liiguvad ringi ka Herbie Hancock, CAB, Michael Brecker, Bugge Wesseltoft, Esbjörn Svensson Trio ja teised.

Xpress Quarteti muusika mitmekesisus avaneb nii vaheldusrikastes fraasides, instrumentides, kõlades kui ka varjundites, mida iga mängija juures kuulata saab. Esineb isegi mõnevõrra popilikuma kõlaga momente nagu pala “The Other Way Around” suurepärane avateema, millele järgnevad kord üksteisele vastu mängivad, kord flirtivad ideed. Plaat on hästi koostatud, pakkudes ka rahulikumaid, kuid kelmikaid palasid, näiteks “This Melody Still Plays in my Head”. Samuti on hea ja mõnus “Look Around”, kus leidub alalhoidlikumaid varjundeid, mis teistes lugudes niivõrd esikohal pole. On ka väga soulilikke hetki, nagu “Kevad südames”, mis on intiimne, õrn ja jõuline. Kõige krooniks on lauljatar Laura Põldvere etteaste plaadi viimases loos “Hello-Goodbye”, kus kuuleme esitust, milles kajab vastu kogu ansambli täpsus, värvikas palett ja kunst seda kõike oskuslikult serveerida. Xpress Quarteti debüütalbum on energiline ja mitmekesine; paljulubav ja intrigeeriv sisu ja teostus paneb ootama juba ansambli järgmisi plaate ja katsetusi.

Pärtel-Peeter Pere artikkel on ilmunud ajakirjas Muusika.