fbpx

Teadaanne! Seoses lendude hilinemisega algab tänane Hauschka kontsert kell 21.45. Vabandame! Ootame teid aga mõnusalt aega veetma Punase Maja kohvikutesse ning Foody Allenisse.

Ligi kaks kümnendit on möödunud ajast, mil räpparina alustanud Volker Bertelmann aka Hauschka leiab end prepareeritud klaveri helivõlurina olukorrast, kus teda võrreldakse Eric Satie, John Cage’i ja Steve Reichiga. Muusikuna omandatud mitmekülgsed kogemused nii elektrooniliste kui traditsiooniliste pillidega võimaldavad Hauschkal täna tunda klaverit läbinisti ning tulemuseks on täiesti värske lähenemine klaverile kui kontsertpillile. 

 

Volker Bertelmann ehk Hauschka alustas klaveriõpinguid 9-aastaselt. Läbinud seitse aastat kestnud klassikalise treeningu ning kaks lisa-aastat erapedagoogidega, leidis ta end peagi saadet mängimas nii klahvpillidel kui ka süntesaatoritel oma lemmikplaatidele – eriliselt köitis teda Jeff Wayne’i War Of The Worlds – ning hiljem esitas neid ka kaver-bändidega. Järgnesid popmuusika-õpingud Hamburgis.

 

18. eluaastaks oli Bertelmann juba kirjutanud esimese filmimuusika ning alustas pärast 1994. aasta lepingut plaadifirmaga Sony avalike esinemistega ansamblis “God’s Favourire Dog”, mängides klahvpille ja räppides ning bassikvinteti Nonexiga, andes koos välja kaks kauamängivat. Sellesse aega mahtusid veel koostööd Torsten Maussi, Luke Sutherlandi ja Stefan Schneideriga. 

 

Sel perioodil hakkas üha rohkem paeluma elektrooniline muusika ja erilise tähelepanu all oli eraldumine kõigest, mis tundus kompositsioonides üleliigne, kuni kinnisideeni saavutada samalaadseid efekte ilma elektri kaasamiseta. Ta jõudis järeldusele, et kui asetada klaverisse erinevaid materjale, avaneb täiesti uus helimaailm. Selles maailmas saab muuta oma instrumenti nii, et see lihtsate võtetega meenutab hoopis teiste instrumentide, näiteks basskitarri või trummitaldriku helisid. Selle töö esimesed viljad avalikustati Karaoke Kalki alt, albumitega “Substantial dropping” (2004) ja “The Prepared Piano” (2005). 

 

Hauschka kokteil klassikalisest koolitusest, kammermuusika tundlikkus ja pop-kultuuri huvid tagab mängulise tulemuse, mis on palju enamat kui akadeemiline lähenemine eksperimentaalsusele. Selle tõestuseks oli ka kriitikute kiiduavaldused varasemalt ilmunud albume teisele versioonile – “Versions of the Prepared Piano”, kus kõrvuti uute interpretatsioonidega olid ka töötlused muuhulgas Barbara Morgensternilt, Mira Calixilt ja Tarwaterilt.

 

2007. aastal liitus Hauschka Fat Cat Recordsiga, mille alt on ilmunud muuhulgas ka Sigur Rosi esimesed albumid. Hauschka on esimesest sooloprojektist alates label’ile truuks jäänud ning ilmutanud märkimismäärse hulga kõrgetasemelisi plaate, samal ajal alati uuendustele avatuks jäädes. Viimane sooloalbum “Salon Des Amateurs” (2011) on inspireeritud Düsseldorfi klubimuusika skenest. Tema koostööpartnerite hulka kuuluvad Samuli Kosminen, Calexico Joey Burns ja John Convertino, viiuldaja Hilary Hahn ning 2012. aastal ilmusid remiksid tehnolegend Ricardo Villaloboselt ja Michael Mayerilt, kes on Kölni mõjuka elektroonilise muusika leibeli Kompakt kaasasutajaid.

 

Viimase kümnendi jooksul on Bertelmann olnud aktiivne nii filmi-, teatri-, tantsu- kui kunstivaldkondades. Sündinud on muusika mimetele filmidele, sealhulgas 2007. aastal Akira Kurosawa Short Film auhinnaga pärjatud ekraaniteosele “Blotsky”, kus ta ka peaosa mängib. Koostöös Stefan Schneideriga tegid nad remiksi Wagneri Parcifali teosele Berliini Hebbeli teatris. 

 

Alati ootamatuna jätkab Hauschka ühes asjas kindlalt – et iga samm mille ta võtab, ei tundu ootamatum kui suund, kust ta muusikalisi rännakuid alustas. Märtsis ilmub Hauschkalt uus album “Abandoned City” ning 24. aprilli Tallinna kontsert saab olema osa tema Euroopa ja Ameerika tuurist.

 

Koosseis:

Hauschka – klaver 

 

Koduleht – http://hauschka-net.de 

Video – http://hauschka-net.de/media/video/new-performance-video-elizabeth-bay-abandoned-city-released/