Osta pilet

Mõned aastad tagasi astus publiku ette pianist, kelle Sardiinia mask meenutab antiloopi. Kuulujutte oli mitmeid: kes on maski taga? Nils Frahm, kes produtseeris Lamberti albumi? Bonaparte, kes avaldab muusikat sama plaadifirma alt? 2015. aasta septembris ilmunud muusiku teine album “Stay In The Dark” on kuuldavasti salvestatud täielikus pimeduses. Pianist Lambert väldib teadlikult igasugust avalikkust oma isiku suhtes, kuid seda kompenseerib tema erakordne ja tundlik helilooming. Tallinnas esineb ta esmakordselt ja seda oma trioga.

 

Tema mask on esteetiline väljund, teadlikult valitud kummutamaks stereotüüpe romantilisest klaverimuusikast küünlavalgel – anonüümne karakter kuskilt eemalt, omamoodi teadmatusest on teda alati artistina köitnud. Selles hämmingus ei lähe sõnumid ometi kaduma, vaid põimuvad nähtava ja kuuldavana kokku kunstiteoseks. Seetõttu on ka Lamberti videod detailideni läbimõeldud, erakordsed loomingulised teosed, kandes muuhulgas vaikiva looduse ja aovalguses tänavate meeleolu.

 

Lambert kasvas üles Põhja-Saksamaal ja alustas klaveriõpingutega 4-aastaselt. Kooliajal paelusid teda trummid ning ta mängis funk- ja punkbändides. Hiljem keskendus ta taas klaverile ja õppis ka muusikakoolis – veidi jazzi, veidi klassikat, kuid miski ei köitnud teda jäägitult. Võttis aega, kuni ta taasavastas klaverimängu endale sobival moel. Muusikalisteks eeskujudeks peab ta võrdselt nii Chopini kui ansamblit Vampire Weekend ja tema eriliseks lemmikuks on helilooja Jan Johansson.

 

Lamberti klaverihelid liiguvad Satie’likest hetkedest üle modaalsete harmooniate suurte, romantiliste popmeeleoludeni. Esimese plaadi tuur viis teda väikestelt klubilavadelt suurte jazzifestivalideni, Berliinist Pariisi sarnaselt Olafur Arnaldsi, Nils Frahmi, Jose Gonzaleze ja teistega.

Koosseis:

Lambert
klaver
Sebastian Borkowski
klarnet
Jason Liebert
tromboon