Osta pilet

Eksperimentaaljazzi päevaga tähistab Maria Faust 40. sünnipäeva ning on selleks eriliseks õhtuks 30. sünnipäeva tähistavale Jazzkaarele kutsunud kolm põnevat koosseisu. “Mul on hea meel, et Jazzkaare kava muutub järjest rikkamaks. Mitmekesisus muusikas tähendab seesmiselt rikkaid inimesi. Seesmiselt rikkad inimesed on kapital,” lisab saksofonist.

 

Eksperimentaalse ja uue muusika võidukäik maailma lavadel jätkub ja seda järjest võimsama särinaga. Kaasaegne jazz on oma ettearvamatuses äärmiselt huvitav, sisaldades endas erinevaid muusikastiile, kunstivorme ning peegeldades maailmas toimuvat läbi emotsioonidest pakatavate helide. Muusika töötab tihti paremini kui psühholoog. See samaaegselt lammutab kui ka renoveerib, rajab ja tasakaalustab. Ole vaid hea ja astu kabinetti sisse. Sellel väga erilisel stiilil on tänapäeva inimese nägu, kandes endas nii valu kui rõõmu ning rääkides meile lugusid erinevatest ajastustest ja maailma eri nurkadest.

 

Kahe kartmatu muusiku Peter Brötzmanni ja Heather Leigh looming on tulvil äärmuslikke kontraste ja hämmastavaid pöördeid. 2015. aastal alguse saanud koostöö on duo viinud tuuridele Euroopasse, USA-sse, Uus-Meremaale, Austraaliasse ja Jaapanisse. Muusikute aastakümnete kogemus võimaldab mõttekiirusel tekkivaid improvisatsioone, milles peitub ka hingestatud sügavust. Oma kolmel live-albumil on Brötzmann ja Leigh loonud helikeele, mis oma jõulise selgusega pühib kõik üleliigse teelt. Nende esimene stuudioalbum “Sparrow Nights” (2018) on emotsiooniküllane ja mitmekihiline teos, mis avab puhkpillide ja pedal-steel kõlade rikkalikke tonaalseid võimalusi.

 

Texasest pärit Heather Leigh elab Šotimaal. Tema uurib pedal-steel’i avastamata alade kõlasid. Tema mängu iseloomustab spontaanne komponeerimisoskus ja hüpnootilis- maagiline mõju. 2015. aastal avaldas ekstreem-muusikale keskendunud plaadifirma Mego tema sooloalbumi “I Abused Animal”.

 

Saksofonilegend Peter Brötzmann on üks radikaalsemaid tegijaid free-jazzis. Eesti jazzisõbrad kohtusid temaga aastal 1991 Pärnu Fiestal. Alates varajastest 60ndatest on ta olnud euroopaliku vabaimprovisatsiooni esifiguur, olles seotud ka avangardliikumisega Fluxus. Iseõppinud klarnetisti-saksofonisti 1968. aastal avaldatud albumid said teetähiseks euroopa jazzi vabaduse sillutamisel. Tänu suurepärasele kohanemisvõimele sündisid Brötzmanni koostööd Euroopa ja Ameerika improtippudega nagu Don Cherry, Steve Lacy, Han Bennink, Bill Laswell, Evan Parker, Anthony Braxton jpt. 80ndail tegi ta aktiivset koostööd Jaapani muusikutega. Raugematu muusikaliste piiride nihutamise kõrval on Brötzmann nime teinud ka graafilise disainerina kujundades plaate, plakateid ja muusikavisuaale.

 

Multitalentidelt on oodata erakordset kontserti.

 

Täname: Goethe Instituut Eestis

Koosseis:

Peter Brötzmann
altsaksofon, tenorsaksofon, klarnet, tarogato
Heather Leigh
pedal-steel