fbpx
Osta pilet

Pianist ja helilooja Marcin Masecki on Poola isikupärasemaid muusikuid. Paljude auhindade laureaat esineb maailmalavadel interpreerides uudsel moel klassikuid, jazzi ja oma muusikat erinevatel klahvpillidel. Ta kirjutab muusikat jazzansamblitele, filmidele ja teatritele, produtseerib festivale, juhatab orkestreid, salvestab heliplaate ja kureerib muusikalisi üritusi.

 

Masecki looming hõlmab avarat stiilist ampluaad, kus ta kasutab värskeid lähenemisviise klassikale, pakkudes kuulajatele ootamatuid vaateid tuntud teostele. Masecki virtuoosne pianism ja elegantsed sulamid erinevatest žanritest paigutuvad kõrgkultuuri ja meelelahutuse piirimaile – selline ainulaadne tõlgendus ongi Masecki firmamärk.

 

Masecki lõpetas maineka Berklee Collage of Musicu aastal 2002. Sellele järgnes võit Moskvas rahvusvahelisel jazzpianistide konkursil. Masecki osales paljudes pop-, jazz- ja rokkansamblites, samaaegselt pidades oluliseks edendada ka soolokarjääri. 2009. aastal salvestas ta oma Buenos Airese köögis debüütalbumi „Bob“. Soolokontserdid on kesksel kohal Masecki loomingulises eneseväljenduses, kuid ta osaleb tihti ka erinevates jazz- ja klassikalistes koosseisudes.

 

Masecki töötab regulaarselt Krakovi barokkorkestriga Capella Cracoviensis, hiljuti juhatas ta samas külalisedirigendina Haydni monumentaalset sümfooniate seeriat. Ta korraldab ka oma kontserditsükleid, kus ta ühendab kontserdi muusikaajaloo vaba käsitlusega. Poola mainekas festival Wroclawis Jazztopad tellis hiljuti heliloojalt suurteose „We are crying“ koorile ja orkestrile. Hooajal 2019/20 on ta Szczecini filharmoonia resident-artist. Paweł Pawlikowski film „Cold War“, millele Masecki muusika kirjutas, pälvis aastal 2019 Cannes’i filmifestivalil parima režissööri tiitli.

 

Pianisti repertuaaris on aukohal Bachi, Beethoveni, Scarlatti ja Chopini teosed. Sel korral annab Marcin Masecki Eestis kaks kontserti. Arvo Pärdi keskuses esitab ta koos Lutoslawski-nimelise keelpillikvartetiga Ludwig van Beethoveni sonaate. Jõulujazzile toob ta kaasa Chopini Nokturnid, tõlgendades neid vabalt – nimelt õppis ta neid kuulmise järgi, helilooja nooditeksti vaatamata. See võimaldab vaba eneseväljendust ja tekstikäsitlust, mida klassikalise muusika “akadeemiliselt õiges maailmas” kohtab harva. Nooditekstist loobumisega jõuab pianisti tõlgendus lähemale jazzile ja rahvamuusika traditsidoonidele.

 

Täname: Poola Vabariigi Suursaatkond ja Adam Mickiewicz Instituut

Koosseis:

Marcin Masecki
klaver