Toomas Rulli uus plaat sulatab erinevaid stiile tervikuks

18. september 2006

Toomas Rulli plaadi “Going North” esitluskontsert andis aimu, et plaat on põhjamaise hõnguga ja stiililt mitmekesine.

15. septembril tutvustas Toomas Rull grupiga BAR Tallinnas oma uut plaati “Going North”. Eesti publikule on muusik tuttav eelkõige albumiga “Eesti Hääled” ja Ultima Thule trummarina. Õigupoolest pole salvestisel üles astuvad norra muusikud meile sugugi võõrad, sest täpselt samad pillimehed tegid Rulliga koostööd ka 4 aasta tagusel väljalaskel “Rull´s Royce – Rull´s Choice”.

Ester Eggert vahendab kontserdil kõlanud muusikast inspireeritud mõtteid.

Lisaks Toomas Rullile trummidel, Frode Barthile kitarril ja Per Willy Aaserudile trompetil astusid teater NO99 jazziklubis lavale veel tuntud läti saksofonist Deniss Pashkevich ja kodumaine bassist Taavo Remmel.

Nagu albumi nimi “Going North” ka viitab, on muusikas tugevalt tunda põhjamaist hõngu. Olgugi et Jan Garbareki ja teiste Norra muusikute mõjutused ei saa kitarrist-helilooja Frode Barthi loomingus märkamata jääda, lisab lokijuukseline skandinaavlane omalt poolt nii mõndagi rokist.

BARi uus plaat mõjub meeldiva kompotina, kuhu on poetatud üht-teist kõigest. Alustades meditatiivsest põhjamaade muusikast ja lõpetades tulise fusioni ning free-jazzilike momentidega. Nii võib publik küll vahepeal uinuda, kuid saab õige pea üpris tempoka ja valju äratuse osaliseks.

Ehk saab maailma mastaabis nuriseda, et “Going North” pole piisavalt isikupärane ja oma etteaimatavusega ei paku ka piisavalt põnevust, kuid sellegi poolest on see Eesti jazzimaastikul uus ja keskmisest kõrgem küngas, mida avastada ning mille otsast avaneb vaade õige mitmesse ilmakaarde.